چشم انداز شغل واردات، با شرکتها و کسب و کارهای فعال در زمینه بازرگانی و صادرات و واردات مرتبط است. یعنی هر چقدر کشوری در زمینه واردات و صادرات فعالیت داشته باشد به همان میزان نیز مشاغل مربوط به واردات زیاد خواهد بود. با این حال کارشناس واردات میتواند در بخشهای مختلف مربوط به واردات فعالیت داشته باشد.

بررسی وظایف کارشناس واردات
- پیشنهاد اصلاحات و تغییرات به تامین کنندگان خدمات، در صورت نیاز
- تدوین و تغییر روشها و رویههای طبقه بندی تعرفههای کالاها و محصولات وارداتی
- نظارت بر محموله ها برای اطمینان از تحویل مناسب و رعایت اقدامات حوزههای تجاری بین المللی
- ارزیابی اوراق و فاکتورهای تجاری مختلف و اطمینان از مطابقت آنها با قوانین تجاری
- مشاوره دادن به مشتریان در مورد مسائلی مانند تخصیص، تعرفهها و امنیت و تعامل با نمایندگان مشتری برای تسهیل حمل و نقل
- تنظیم و سازماندهی کالاها و محصولات برای اعزام و انتقال، ذخیره و تحویل کالاها و محصولات
- انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی کارشناس واردات و صادرات که نیاز به نظارت و پاسخگویی دارد
- صلاحیتهای آموزشی و مهارتهای مورد نیاز
برگرفته از: مجله ایران استخدام
برچسب:
استخدام کارشناس واردات،
استخدام کارشناس بازرگانی خارجی،
استخدام کارشناس بازرگانی داخلی،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
تحلیلگر سیستم فرد ارزشمندی در سازمان به حساب میآید. بخصوص مجموعههایی که دارای زیرساختها و معماریهای IT هستند. گاهی اوقات اشاره به اینکه این افراد دقیقا چه وظایفی دارند، کار سختیست. به این خاطر که مسئولیتها و وظایف آنها بسیار زیاد است!

در ادامه به بررسی وظایف کارشناس تحلیلگر سیستم میپردازیم:
- نگهداری و همچنین بروز رسانی سیستمهای موجود در سازمان در صورت نیاز
- طراحی سیستمها، فریم ورکها، زیرساختها و معماری جدید با توجه به نیازها و اهداف کسب و کار
- برطرف کردن مشکلات فنی و تکنیکال سیستمها
- مدیریت ریسک و برنامه ریزی جهت مقابله با ریسکهای موجود در مسیر یک پروژه
- همکاری با افراد حاضر در تیم IT، تحلیلگران کسب و کار و همچنین مدیران پروژه به منظور برطرف کردن مشکلات و مطمئن شدن از دوام و سازگار بودن راه حلهای ارائه شده
- تهیه یک رابط ساده و راهنمای استفاده از سیستم برای کاربر عادی/سازمان
- راه اندازی جلسات آموزشی و ورکشاپها به منظور آشنایی افراد حاضر در مجموعه با سیر کاری یک سیستم
منبع: مجله ایران استخدام
برچسب:
استخدام کارشناس تحلیلگر سیستم، وظایف کارشناس تحلیلگر سیستم،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
کارشناس پلیمر چه وظایفی دارد؟
پلیمر صنعت گستردهای است که در این نوشته به برخی از این وظایف اشاره شده است.
- مشورت با مشتریان جهت تعیین نحوه تنظیم مواد با نیازهای آنها
- تعیین راههایی برای تقویت یا ترکیب مواد یا توسعه مواد جدید با خواص جدید یا خاص برای استفاده در انواع محصولات و کاربردها
- آماده کردن گزارشها، دست نوشتهها، پیشنهادات و دستورالعملهای فنی برای استفاده توسط سایر دانشمندان و متقاضیان، مانند حامیان مالی و مشتریان

- ابداع روشهای آزمایشی برای ارزیابی اثرات شرایط مختلف بر روی مواد خاص
- برنامهریزی آزمایشهای آزمایشگاهی برای تأیید امکانسنجی فرآیندها و تکنیکهای مورد استفاده در تولید مواد با ویژگیهای خاص
- نظارت بر فرآیندهای تولید برای اطمینان از استفاده کارآمد از تجهیزات، تغییرات به موقع در مشخصات و تکمیل پروژه در چارچوب زمانی و بودجه
نتیجه گیری
در رابطه با چشم انداز شغلی این رشته نیز باید گفت که شرایط برای این رشته مناسب است و چندان تیره و تار نیست. با این حال برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیقتری پیرامون این موضوع به دست آورید بد نیست به برخی از سایت های استخدامی از جمله ایران استخدام سر بزنید.
منبع: ایران استخدام
برچسب:
کار،
ایران استخدام،
استخدام،
استخدم کارشناس،
کارشناس پلیمر،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
منظور از توسعه منابع انسانی چارچوبی برای کمک به کارکنان برای توسعه مهارت ها، دانش و توانایی های خود است که به نوبه خود اثربخشی سازمان را بهبود می بخشد.
از نظر شخصیتی نمیتوان کارشناس آموزش را در تیپ شخصیتی خاصی قرار داد. با این حال برخی از ویژگیهای شخصیتی وجود دارد که بهتر است کارشناس آموزش آنها را داشته باشد. در ادامه به این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های شخصیتی کارشناس آموزش
- دانش عمیق
قبل از اینکه شخص دیگری را آموزش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که دانش عمیقی در مورد دامنه یا صنعتی که آموزش میدهید دارید. خواه دانش، محصول آموزش فروش یا آموزش مهارتهای نرم مانند رهبری، کار گروهی یا مهارتهای ارتباطی باشد، شما باید خودتان به خوبی در آن مسلط باشید.
اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کاملی انجام میدهید و زمان خوبی را صرف آماده سازی برای جلسه تمرین خود میکنید. با وجود این، اگر با سوالاتی مواجه شدید که پاسخی برای آنها ندارید، حالت تدافعی به خود نگیرید- آن را بپذیرید و به کادر خود بگویید که بعداً به آنها پاسخ خواهید داد.
- ارتباط قوی
برای ارائه نقطه نظرات و آموزش، باید در ارتباطات خود شفاف باشید. ارتباط شفاف به توانایی توضیح مفاهیم دشوار به زبان ساده خلاصه میشود. تنها راهی که میتوانید شنوندگان خود را درگیر کرده و با انگیزه نگه دارید این است که بتوانند شما را به خوبی درک کنند.
چه چیزی باعث ایجاد ارتباط قوی میشود؟ کسی که میداند در مورد چه چیزی صحبت میکند و میتواند پیام خود را به طور دقیق منتقل کند، میتواند ارتباط قوی نیز ایجاد کند. ارتباط چیزی فراتر از زبان و حرف زدن است. عواملی مانند تماس چشمی، حرکات دست و وضعیت بدن نیز چیزهای زیادی در مورد مهارتهای ارتباطی افراد میگویند.
- توانایی ارزیابی نیازهای آموزشی
آیا میتوانید شکافهای موجود در تجارت را ارزیابی کنید؟ آیا میدانید کارکنان شما چه کمبودهایی دارند؟ آیا از انواع ارزیابیهای مورد نیاز برای شناسایی نیازهای آموزشی در شرکت مطلع هستید؟
به عنوان یک مدیر آموزش، باید دائماً مراقب شکافهای موجود در تجارت باشید و به راههایی برای پر کردن آنها فکر کنید. نیازهای آموزشی میتواند از دانش صنعت گرفته تا حین کار، آموزش عملی و آموزش مهارتهای نرم متغیر باشد.
در این دنیای همیشه در حال تغییر، هدف شما باید این باشد که اطمینان حاصل کنید که شرکت شما با جدیدترین ابزارها و روشها به روز شده است. روشهای ارزیابی میتواند شامل نظرسنجیهای کارکنان، گروههای متمرکز، ارزیابیهای فردی و حتی آموزشهای مرتبط با عملکرد باشد.
منبع: بلاگ ایران استخدام
برچسب:
استخدام کارشناس آموزش،
استخدام مدیر آموزش و توسعه،
شرح وظایف کارشناس آموزش،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
کارشناس صادرات کیست؟
کارشناسان صادرات و واردات محموله های عبور از مرزهای بین المللی را تسهیل می کنند. آنها همچنین ممکن است هماهنگ کننده واردات/صادرات یا مدیران واردات/صادرات نامیده شوند. وظیفه اصلی آنها اطمینان از رعایت مقررات گمرکی است. آنها همچنین ممکن است محموله ها را ردیابی کنند و با مشتریان برای کاهش عوارض بدهی کار کنند. اکثر متخصصان در این زمینه حداقل دارای مدرک لیسانس در زمینه مرتبط با تجارت و تجربه هستند.

فرصت های شغلی کارشناس صادرات
کارشناس صادرات دارای طیف گستردهای از فرصتهای شغلی در زمینههای مختلف مانند تولید، ساخت و توزیع، کشاورزی، خودرو و غیره است. به عبارتی هر کسب و کاری که بر پایه صادرات کالا و یا خدمات قرار داشته باشد، میتواند نسبت به استخدام کارشناس صادرات اقدام نماید.
برای برخی از شرکت ها سابقه کاری اهمیت بالایی ندارد این شرکت ها اقدام به استخدام کارشناس صادرات بصورت کارآموز کرده و بعد از آموزش مهارت های لازم به جذب نیرو می پردازند.
منبع: https://iranestekhdam.ir/blog
برچسب:
استخدام کارشناس صادرات در تهران،
شرح وظایف کارشناس صادرات،
استخدام کارشناس بازرگانی،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
وظایف کارشناس برنامه ریزی
وظایف و مسئولیتهای کارشناس برنامه ریزی تا حد زیادی به مجموعهای که در آن مشغول به کار است بستگی دارد.در اینجا اشاره ای به بخشی از مهارت های کارشناس برنامه ریزی شده است.
- بررسی و ارزیابی پیشرفت و بحث در مورد تغییرات مورد نیاز، با سرپرستان بخش یا سایر پرسنل
- توزیع برنامههای تولید یا سفارشات کاری به بخشها
- بررسی اسناد، مواد یا محصولات و فرآیندهای کاری برای ارزیابی کامل بودن، دقت و انطباق با استانداردها و مشخصات
- جمعآوری اطلاعاتی مانند نرخ تولید و پیشرفت، موجودی مواد، مواد مورد استفاده یا اطلاعات مشتری در صورت نیاز به دلیل تغییرات طراحی، کمبود نیروی کار یا مواد، عقب ماندگی، یا سایر وقفهها، همکاری با مدیریت، بازاریابی، فروش، تولید یا مهندسی و برنامههای تولید نیز با کارشناس برنامه ریزی است.

- آماده کردن مستندات مربوط به توالی تولید، حمل و نقل، برنامه پرسنل یا سفارشات خرید
- ثبت دادههای تولید، از جمله حجم تولید، مصرف مواد خام یا اقدامات کنترل کیفیت
- نگهداری فایلهایی مانند سوابق نگهداری، بارنامهها یا گزارشهای هزینه
- محاسبه ارقامی مانند مقدار نیروی کار یا مواد مورد نیاز، هزینههای ساخت یا دستمزد، با استفاده از برنامههای قیمت گذاری،
- اضافه کردن ماشینها، ماشین حسابها یا کامپیوترها
- ارائه اسناد و اطلاعات برای محاسبه تاخیرها، مشکلات یا تغییرات در برآورد هزینه
- برنامهریزی با استفاده از پیشبینیهای فروش، تعهدات یا جدولهای زمانی تولید برای واحدهای تجاری، برنامههای خاص یا مشاغل
سخن نهایی
برنامهریزی فعالیتی است که بسیاری از ما ممکن است آن را در زندگی شخصی خود نیز به کرات تجربه کرده باشیم. از این رو درک آن در پیشبرد آسان اهداف، برای همگان روشن است.شما می توانید برای مشاهده فرصت های شغلی کارشناس برنامه ریزی کلیک نمایید.
منبع: مجله ایران استخدام
برچسب:
کار،
ایران استخدام،
استخدام،
استخدم کارشناس،
کارشناس برنامه ریزی،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
ایجاد فناوری و نرم افزار جدید صنعت فناوری را در چند دهه گذشته به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در دنیای مهندسی و طراحی، اتوکد به طور خاص تحولی در پیش نویس ایجاد کرده است و آن را بسیار کارآمدتر کرده است. مشاغل زیادی وجود دارند که از اتوکد استفاده می کنند، از مهندسان مکانیک گرفته تا طراحان داخلی. شما میتوانید بروز ترین آگهی های استخدام اتوکد کار در تهران و سایر استان های کشور را در سایت کاریابی ایران استخدام مشاهده نمایید.

نرم افزار اتوکد به کمک کامپیوتر به کاربر این امکان را می دهد که طرح های دیجیتالی دو بعدی و سه بعدی را ترسیم کند، به همین دلیل است که اتوکد تقاضای زیادی دارد.در ادامه مطلب ما به قابلیت های نرم افزار اتوکد خواهیم پرداخت.
- امکان مستندسازی ایدههای خلاقانه
- امکان برنامهنویسی
- اشتراکگذاری طرحها
- دارای ابزارهای قدرتمند طراحی
- امکان ترسیم طرحهای دوبعدی
- ارائه طرحهای سهبعدی برای درک بیشتر خروجی نهایی کار
- بالا بودن سرعت نقشهکشی ساختمان آن
- امکان تحقق ایدههای سه بعدی و بصری کردن آنها
- پرقدرتترین برنامه برای نقشهکشی ساختمان
منبع: بلاگ ایران استخدام
برچسب:
اتوکد،
اتوکد کار،
استخدام اتوکد کار در تهران،
استخدام اتوکد کار در اصفهان،
استخدام اتوکدکار غیرحضوری،
استخدام اتوکدکار پاره وقت،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
مهندسی سخت افزار علاوه بر اینکه میتواند یک حرفه فردی برای شما باشد بلکه میتواند شما را به عنوان عضوی از یک تیم مشغول به کار کند. این یعنی فرصتهای بسیار زیادی جهت استخدام مهندس سخت افزار در یک مجموعه پیش رویتان قرار دارد. مهندسین سخت افزار به دلیل نقش مهمی که در مجموعه دارند اغلب اوقات به صورت فول تایم، حضوری و تمام وقت مشغول به کار هستند. تنوع آگهی های استخدام مهندس سخت افزار تهران و سایر استان های کشور در سایت ایران استخدام این موضوع را تایید میکند.

از حوزهها و صنایعی که میتوانید به عنوان یک متخصص سخت افزار فعالیتتان را آغاز کنید میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- کمپانیهای تولید سیستمهای کامپیوتری و قطعات
- مجموعهها و شرکتهای دولتی
- تیمهای تحقیق و توسعه قطعات الکترونیکی
- شرکتهای تولیدکننده سیستمهای صوتی، تصویری، کنسولهای بازی و …
- مجموعههای فعال در زمینه رباتیک
- شرکتهای فعال در زمینه قطعات شبکه و اینترنت
همان طور که میبینید صنایع مختلفی نیاز به یک متخصص و مهندس سخت افزار دارند. همچنین شما علاوه بر اینکه میتوانید به عنوان یک توسعه دهنده قطعات مشغول به کار شوید، بلکه میتوانید در بخشهای دیگری با عنوانهای شغلی تحلیلگر سیستم، معمار شبکه و همچنین معمار کامپیوتر هم کار کنید.
منبع: بلاگ ایران استخدام
برچسب:
استخدام مهندس سخت افزار،
استخدام مهندس کامپیوتر،
استخدام مهندس سخت افزار در تهران،
استخدام مهندس کامپیوتر در بانک،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
همان طور که خودتان هم شاهدش هستید استفاده از تلفن های هوشمند بیشتر از هر زمان دیگری شده و همین موضوع شرکتهای بسیار زیادی را برای رقابت در این بازار هیجان زده کرده است. سیستم عامل iOS یکی از سیستم عاملهای محبوب در بین گوشیهای هوشمند است. این موقعیت باعث شده بسیاری از برنامه ها و اپلیکیشن ها به زبان برنامه نویسی iOS نوشته شوند که خود باعث افزایش تقاضا برای جذب و استخدام برنامه نویس iOS میباشد.

برنامه نویس iOS یا همان iOS developer در قبال طراحی و ساخت برنامههای موبایلی که از سیستم عامل iOS قدرت گرفتهاند مسئول هستند. توسعه دهندگان iOS کسانی هستند که درک عمیقی از اکوسیستم iOS دارند. اکوسیستمی که شامل فهم چگونگی کار کردن برنامهها بر روی دستگاههای مختلف این شرکت میشود. به عبارت سادهتر این افراد باید بتوانند برنامههای موبایلی iOS بسازند، برنامههایی که با قوانین و چهارچوبهای این شرکت بزرگ تکنولوژی همسو باشند.
منبع: بلاگ ایران استخدام
برچسب:
استخدام برنامه نویس،
کاریابی،
استخدام برنامه نویس در تهران،
استخدام برنامه نویس ios،
استخدام برنامه نویس ios در تهران،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید:
کارشناس تولید چه کارهایی انجام میدهد؟
موضوع سودآوری و اتخاذ مکانیسمهای لازم برای رشد تولیدات یک کسب و کار در رابطه با کارشناس تولید، بسیار ضروری است. یک کارشناس تولید به کسب و کارها کمک میکند تا سودآورتر شوند و یک یا چند جنبه از ساختار و برنامههای رشد سازمان خود را تقویت کنند. به طور کلی، کارشناس تولید به عنوان یک مشاور تجاری در نظر گرفته میشود و در شناسایی و توصیه راهحلهایی برای ناکارآمدیهای یک شرکت در عرصه تولید تخصص دارد.
حقوق و درآمد کارشناس تولید
حقوق و درآمد کارشناس تولید کاملا به محل فعالیت او بستگی دارد. همانطور که در بخش استخدام کارشناس تولید نیز اشاره کردیم یک کارشناس تولید میتواند در شرکتها و کسب و کارهای متعدد مشغول به کار شود. از این رو اگر کارشناس در یک شرکت کوچک مشغول به کار شود قطعا حقوق کمتری نسبت به کسی که در یک شرکت پتروشیمی استخدام میشود خواهد داشت. با این حال شما هر جا که استخدام شوید، از برخی از مزایای مشترک همچون بیمه بهرهمند خواهید بود. البته موضوع بیمه به کارشناس یا افراد دورکار تعلق نمیگیرد.

نتیجه گیری
کارشناسی که خبره است، میتواند با نظارت درست بر روند تولید، موانع موجود بر رشد تولید را شناسایی کند و به این ترتیب رشد آن شرکت یا کسب و کار را چند برابر کند. این شغل به دلیل تعیین کننده بودن خود، بسیار مهم است و از این رو لازم است افرادی که وارد این کار میشوند علاوه بر آشنایی کامل با جزئیات این حرفه، مهارت بالایی نیز در امور مربوط به آن داشته باشند.
برچسب:
کار،
ایران استخدام،
استخدام،
استخدم کارشناس،
کارشناس تولید،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
0
بازدید: