4 ویژگی کارشناس شبکه های اجتماعی موفق
تمامی کارفرمایان به منظور استخدام کارشناس شبکههای اجتماعی، همیشه به دنبال افرادی فعال و مستعد یادگیری هستند تا بتوانند پروسه بازاریابی جاذبهای کسب و کارشان را به خوبی مدیریت کنند. در این مسیر لازم است که یک کارشناس شبکه اجتماعی همواره از لحاظ اطلاعات به روز باشد و البته خصوصیات دیگری نیز داشته باشد که عبارتند از:
1- کارشناس شبکه های اجتماعی همیشه باید در حال یادگیری باشد:
یادگیری روشها و استراتژیهای جدید و مؤثر برای یک کارشناس شبکه اجتماعی امری لازم و ضروری است، چرا که به روز بودن یک مؤلفه مهم برای موفقیت این افراد بعد از استخدام کارشناس شبکههای اجتماعی است. روشها و تکنیکهای بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی دائماً در حال تغییر هستند. بنابراین باید تمامی کارشناسان شبکههای اجتماعی دراین مورد اطلاعات جدید و به روزی داشته باشند تا بهتر بتوانند بازارهای آنلاین کسب و کار را مدیریت کنند. به همین دلیل یادگیری و علاقه به یادگیری باید یکی از ویژگیهای ضروری حین گزینش و استخدام کارشناس شبکههای اجتماعی باشد.
2- یک کارشناس شبکه های اجتماعی باید مهارت سردبیری و نویسندگی داشته باشد:
داشتن قلم زیبا و نوشتن به سبک خاص، استعدادی است که ممکن است هر کسی نداشته باشد. لذا لازم است که کارفرما حین جذب کارشناس شبکههای اجتماعی آن را در نظر بگیرد. مهارت نویسندگی یکی از بایدهای کارشناسان شبکههای اجتماعی است. همانطور که میدانید در گذشته معمولاً ابزارهای تبلیغاتی، زبان گویای کسب و کارها به شمار میرفتند، اما امروز این محتوای مؤثر کاربرپسند است که به جای تمامی ابزارهای قدیمی انجام وظیفه میکند. پس داشتن مهارت نوشتن، یکی از ویژگیهای لازم و ضروری کارشناس شبکههای اجتماعی است.
3- مدیر شبکه های اجتماعی (ادمین) باید اطلاعات کاملی از اتفاقات فضای عمومی و جهان داشته باشد:
هر ادمین شبکههای اجتماعی باید در جریان اطلاعات و وقایع پیرامون خود و همچنین در سرتاسر جهان باشد. وی باید تمامی بازخوردها و عکس العملهای کاربران فضای مجازی را بداند و یا حدس بزند. چرا که پیشبینی رفتارهای کاربران در این زمینه میتواند در دنیای واقعی تاثیر زیادی بر کسب و کارش بگذارد. شناخت دنیای حقیقی و اتفاقاتی که در آن اتفاق میافتد، موضوعی کلیدی برای بهبود بخشیدن به فعالیت در فضای مجازیست.
4- ادمین شبکه های اجتماعی باید توانایی انجام چند کار به صورت همزمان داشته باشد:
مدیر شبکههای اجتماعی باید به معنای واقعی تمرکز داشته باشد و بتواند به طور همزمان چندین کار را با هم مدیریت کند. توصیف کیفی و کمی آماری، بازاریابی دیجیتال، نویسندگی، پاسخگویی به مشتریان و… کارهایی هستند که یک مدیر شبکههای اجتماعی باید بتواند به طور همزمان انجام دهد. در مورد ویژگی های یک کارشناس شبکه های اجتماعی بیشتر بخوانید.
منبع: بلاگ ایران استخدام
برچسب: کا، کاریابی، استخدام، ایران استخدام،