خصوصیت های اخلاقی کارمند اداری
معیارهای رغبت به شغل کارمند اداری
کارمندان اداری یک سازمان، همه روند کاری آن سازمان را انجام میدهند و اینکه افراد مناسبی در این مشاغل قرار بگیرند بر عملکرد کلی و بازده کاری کل سیستم تاثیرگذار است.
- شما می توانید آگهی های استخدام کارمند اداری را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.
براساس تست هالند که میزان رغبت به شغل های مختلف را بر اساس شش معیار:
- واقعگرا بودن
- جستجوگری
- اجتماعی بودن
- هنری بودن
- جسارت
- قراردادی بودن
می سنجند.
مطلب مرتبط: معرفی شغل کارمند اداری و دفتری
یک کارمند اداری باید CES باشد.
C به معنی قراردادی بودن است که این افراد ترجیح میدهند طبق قوانین و قواعد مشخص و در چارچوب مشخصی کار کنند.
E به معنی جسور بودن است و این افراد به شغلهای مدیریتی و جهتدهی عملکرد سایر افراد علاقمندند و میتوانند بهراحتی تصمیمگیری کنند.
S نیز به معنی ارتباطات و اجتماعی بودن است و افرادی که این فاکتور را دارند دوست دارند به بقیه کمک کنند و مشاوره بدهند.
سخن پایانی
براساس تحلیلهای تست نئو که میزان باوجدان بودن، دلپذیری، انعطاف، برونگرایی و رواننژندی را میسنجد کسی مناسب شغل کارمند اداری است که جمعگرا باشد، دیگران را درک کند، خشم خود را کنترل کند، وظیفهشناس باشد و قدرت تصمیمگیری داشته باشد.
منبع: شرح شغل کارمند اداری و بررسی بازار کار آن
برچسب: کار، ایران استخدام، استخدام، استخدم کارمند، کارمند اداری،