ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

خصوصیت های اخلاقی کارمند اداری

معیارهای رغبت به شغل کارمند اداری

کارمندان اداری یک سازمان، همه روند کاری آن سازمان را انجام می‌دهند و اینکه افراد مناسبی در این مشاغل قرار بگیرند بر عملکرد کلی و بازده کاری کل سیستم تاثیرگذار است.

  • شما می توانید آگهی های استخدام کارمند اداری را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

براساس تست هالند که میزان رغبت به شغل‌ های مختلف را بر اساس شش معیار:

  • واقع‌گرا بودن
  • جستجوگری
  • اجتماعی بودن
  • هنری بودن
  • جسارت
  • قراردادی بودن

می سنجند.

مطلب مرتبط: معرفی شغل کارمند اداری و دفتری

یک کارمند اداری باید CES باشد.

C به معنی قراردادی بودن است که این افراد ترجیح می‌دهند طبق قوانین و قواعد مشخص و در چارچوب مشخصی کار کنند.

E به معنی جسور بودن است و این افراد به شغل‌های مدیریتی و جهت‌دهی عملکرد سایر افراد علاقمندند و می‌توانند به‌راحتی تصمیم‌گیری کنند.

S نیز به معنی ارتباطات و اجتماعی بودن است و افرادی که این فاکتور را دارند دوست دارند به بقیه کمک کنند و مشاوره بدهند.

سخن پایانی

براساس تحلیل‌های تست نئو که میزان باوجدان بودن، دلپذیری، انعطاف، برون‌گرایی و روان‌نژندی را می‌سنجد کسی مناسب شغل کارمند اداری است که جمع‌گرا باشد، دیگران را درک کند، خشم خود را کنترل کند، وظیفه‌شناس باشد و قدرت تصمیم‌گیری داشته باشد.

منبع: شرح شغل کارمند اداری و بررسی بازار کار آن


برچسب: کار، ایران استخدام، استخدام، استخدم کارمند، کارمند اداری،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۴:۵۰ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)