Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  استخدام استخدام

ایران استخدام

از اين دو طريق مهندس عمران شويد!

اگر زمان استفاده از آب بيشتر دقت كنيم متوجه اهميت شغل مهندس عمران خواهيم شد. زيرا آب از طريق يك سيستم آبرساني شامل يك شبكه خوب طراحي ‌شده از لوله‌ها، تصفيه‌خانه آب و ساير خدمات به شبكه مرتبط مي‌شود.

مطلب مرتبط: معرفي شغل مهندس عمران

جاده‌هايي كه هنگام رفتن به مدرسه يا محل كار در آن رانندگي مي‌كنيم، پل‌هاي ساختاري عظيمي كه با آن‌ها روبرو مي‌شويم و ساختمان‌هاي بلندي كه در آن كار مي‌كنيم، همه توسط مهندسان عمران طراحي و ساخته شده‌اند.

چگونه مهندس عمران شويم؟

  • گواهينامه هاي حرفه اي كسب كنيد

گواهينامه‌ها به مهندسان عمران اجازه مي‌دهد تا مهارت‌هاي خود را اصلاح كنند، تخصص خود را در صنعت نشان دهند، نقش‌هاي رهبري بيشتري را دنبال كنند و حتي پتانسيل درآمد خود را افزايش دهند.

  • تكميل مدارك سطوح بالاتر

براي پيشرفت شغلي، يك مهندس عمران ممكن است مدرك كارشناسي ارشد يا دكترا را در رشته مهندسي عمران يا رشته مهندسي مرتبط ديگري دنبال كند. فرصت هاي استخدام مهندس عمران براي افراد با اين مدارك بيشتر است.

فردي كه به دنبال نقش‌هاي مديريتي در يك سازمان است مي‌تواند مدرك كارشناسي ارشد را دنبال كند و اگر علاقه‌مند به تدريس در سطح دانشگاهي يا كار در نقش‌هاي مشاوره است، مي‌تواند مدرك دكترا را دنبال كند.

سخن پاياني

در واقع، هيچ حوزه‌اي از زندگي وجود ندارد كه شامل مشاركت مهندسي عمران نباشد؛ بنابراين اهميت مهندسي عمران را مي‌توان با توجه به كاربرد آن در زندگي روزمره ما تعيين كرد.

منبع: خبرگزاري فارس


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/9/14 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :

تفاوت تورليدر با راهنماي تور (تورگايد)

تورليدر با راهنماي تور چه تفاوتي دارد؟

افراد زيادي ممكن است شغل تورليدر را با راهنماي گردشگري به عنوان يك شغل فرض كنند. در صورتي كه اين دو كاملاً با يكديگر متفاوت هستند و هركدام وظايف خاص خود را دارند.

دليل اين اشتباه هم مي‌تواند اين باشد كه در بسياري از مواقع شخصي كه به عنوان تورليدر انتخاب شده است، وظايف مربوط به راهنماي گردگشگري هم بر عهده مي‌گيرد.

مطلب مرتبط: راهنماي گردشگري (تورگايد) كيست؟

مي‌توان گفت فردي كه مسئوليت اجرا و مديريت يك برنامه گردشگري را بر عهده مي‌گيرد، تورليدر نام دارد. در واقع مسئوليت همه مسافران تور، بر عهده تورليدر است.

او همچنين وظيفه دارد، هزينه‌ها و مخارج تور را به درستي مديريت كند. در نتيجه نظارت بر انجام درست كارها و برنامه‌ها بر عهده او خواهد بود.

راهنماي گردشگري يا راهنماي تور نيز يكي از اعضاي تيم تورليدر به شمار مي‌آيد. او بايد بتواند با بهره‌گيري از روابط عمومي و اطلاعات جامع خود، سفر خوبي را براي گردشگران مهيا كند. راهنماي تور بايد گروه را به درستي مديريت و سازماندهي كند و در مواقع لزوم تصميمات درستي اتخاذ كند.

شما مي توانيد آگهي هاي استخدام راهنماي گردشگري در سايت هاي كاريابي مجازي مشاهده نماييد.

منبع: بلاگ ايران استخدام


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/9/13 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

بهترين شغل فروشندگي چيست؟

شغل فروشندگي از جمله شغل‌هايي است كه در صورت داشتن مهارت لازم، مي‌توان در آن موفق بود. اين شغل ريسك كمي دارد و با سرمايه‌هاي كوچك نيز قابل راه‌اندزي است.

بهترين شغل فروشندگي در ايران

در ايران براي تعيين بهترين شغل فروشندگي بايد به عوامل متعددي توجه كنيم. بر اين اساس با قاطعيت نمي‌توان از يك شغل به عنوان بهترين شغل نام برد. اما به طور كلي فروشندگاني كه در زمينه فروش محصولات و كالاهاي اساسي فعاليت دارند، هميشه براي كالاهاي خود مشترياني خاص دارند.

مطلب مرتبط: معرفي شغل فروشندگي

از طرفي اين شغل با توجه به محل فعاليت افراد ممكن است متفاوت باشد. مثلا در مناطق لوكس و اعيان نشين فروش محصولات لوكس بسيار موفقيت‌آميز باشد اما در مناطق حاشيه‌نشين برعكس باشد.

با اين حال فروش كالاها و محصولاتي كه جز كالاهاي اساسي هستند و يا با آنها در ارتباطند جز بهترين شغل‌هاي فروشندگي هستند، مانند

  • شغل فروش پوشاك
  • محصولات غذايي، آريشي و بهداشتي.

شما مي توانيد آگهي هاي استخدام فروشنده پوشاك را در سايت هاي كاريابي مجازي مانند ايران استخدام مشاهده نماييد.

از طرفي علاوه بر آقايان، خانم‌ها نيز طرفدار اين شغل هستند و بسياري از مشاغل فروشندگي را در دست دارند. همچنين، افراد با شرايط سني و تحصيلي مختلف مي‌توانند در آن فعاليت نمايند

منبع: بهترين شغل فروشندگي در ايران (بررسي بازار كار و درآمد)


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/9/10 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

چگونه برنامه نويسي سي شارپ را شروع كنيم؟

چگونه برنامه نويس سي شارپ شويم؟

براي برنامه نويس #C (سي شارپ) شدن بايد يك مسير مشخصي را پشت سر بگذاريد. اين مسير يعني:

شروع به يادگيري كنيد:

براي يادگيري زبان سي شارپ چند راه پيش رو داريد:

مي‌توانيد به صورت آكادميك يادگيري را شروع كنيد

اين يعني بايد مسير دانشگاهي را پشت سر بگذاريد. براي اينكار بايد در يكي از رشته‌هاي مرتبط با كامپيوتر شروع به تحصيل كنيد. نرم افزار، فناوري اطلاعات يا حتي علوم كامپيوتر، فرقي نمي‌كند.

مسيرتان را انتخاب كنيد:

همان طور كه گفتيم سي شارپ استفاده‌هاي زيادي دارد و صرفا شما نبايد در همه آن‌ها استاد باشيد. با توجه به علايق‌تان يكي از حوزه‌هاي دسكتاپ، ويندوز و بازي‌سازي را انتخاب كنيد.

شروع كنيد!

بعد از تمامي اين كارها وقت آن است كه با استفاده از دانشي كه در مدت تحصيل يا يادگيري جمع كرده‌ايد پروژه‌هاي مختلف براي خودتان تعريف كنيد. حتي مي‌توانيد مدتي به عنوان كارآموز برنامه نويسي مشغول به كار شويد.

كارآموزي اين امكان را مي‌دهد كه سابقه خوبي براي خودتان دست و پا كنيد، به اين خاطر كه استخدام برنامه نويس بدون سابقه خيلي اميدبخش نيست. بعد از مدت كارآموزي مي‌توانيد به صورت فريلنسر، دوركار يا حتي عضوي از يك تيم مشغول به كار شويد.

مي توانيد آگهي هاي استخدام برنامه نويس #C (سي شارپ) را در سايت ايران استخدام دنبال كنيد.

منبع: iranestekhdam.ir/blog


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/9/8 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

وضعيت استخدام و ميزان درآمد حسابدار

درآمد و حقوق حسابدار

ميزان درآمد حسابدار با توجه به دولتي يا خصوصي بودن سازمان متفاوت است. ميزان حقوق حسابدار در مؤسسات دولتي بر مبناي قوانين مديريت خدمات كشوري محاسبه مي‌شود.

در شركت‌هاي خصوصي نيز عوامل و فاكتورهاي مختلفي در ميزان حقوق فرد تأثيرگذار خواهد بود.

به عنوان مثال سابقه و تجربه كاري، مهارت، مدرك تحصيلي و ميزان آشنايي با دوره‌هاي آموزشي حسابداري نقش مؤثري در تعيين ميزان حقوق حسابدار خواهد داشت. در حالت كلي مي‌توان گفت با توجه به توانمندي‌هاي فرد، ميزان حقوق قابل توجه‌اي براي اين شغل در نظر گرفته مي‌شود.

شما مي توانيد آگهي هاي استخدام حسابدار را در كاريابي مجازي مانند ايران استخدام مشاهده نماييد.

بررسي وضعيت استخدام حسابدار در كشور

ميزان استخدام حسابدار در ايران در حال افزايش است و كارفرماهاي مختلفي در سطح كشور، به دنبال استخدام نيروي حسابدار ماهر و با تجربه هستند. به دليل اين كه درصد رونق پيدا كردن كسب‌وكارهاي بزرگ و كوچك در مراكز استان‌ها و شهرهاي بزرگ بيشتر است بنابراين ميزان استخدام حسابدار در تهران، اصفهان، تبريز و.... بيشتر خواهد بود.

مطلب مرتبط: صفر تا صد شغل حسابداري

منبع: خبرگزاري اقتصاد آنلاين


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/9/6 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

مشاغل و حوزه كاري رشته مهندسي سخت افزار

حوزه كاري رشته مهندسي سخت افزار

حوزه كاري اين رشته در زمينه طراحي، توسعه و پياده‌سازي سيستم‌ها و قطعات كامپيوتري، لوازم جانبي است. خريدوفروش و نيز تعميرات اين سيستم‌ها نيز نيازمند دانش سخت‌افزاري و حتي، نرم‌افزاري كافي است و تنها از عهده يك مهندس نرم‌افزار برمي‌آيد.

مطلب مرتبط: بررسي رشته مهندسي نرم افزار

براي بررسي دقيق‌تر شرايط كار و محيط كار اين مهندسان مي‌توانيد آگهي‌هاي استخدامي كه در قالب دفترچه‌هاي استخدام دولتي منتشر مي‌شود يا در بخش خصوصي، وب‌سايت‌هاي كاريابي نظير كاريابي آنلاين ايران استخدام را بررسي كنيد.

درج آگهي استخدام در اين وبسايت كاريابي رايگان است و كارفرمايان زيادي هرروز آگهي‌هاي استخدام خود را براي فيلدهاي مختلف، براساس تخصص و محل كار در آن منتشر مي‌كنند؛ مثلاً اگر به‌عنوان يك متخصص سخت‌افزار مي‌خواهيد آگهي‌هاي استخدام شهر اصفهان را بررسي كنيد مي‌توانيد آگهي‌هاي استخدام مهندس سخت‌افزار در شهر اصفهان را بررسي نماييد.

نكته مهم

چون اين شغل، ارتباط نزديكي با دستگاه‌هاي فيزيكي دارد، امكان كار دوركاري در آن كمتر است با اينحال با جستجوي كلمات كليدي چون استخدام دوركاري مهندس سخت‌افزار مي‌توانيد فرصت‌هاي شغلي آن را ببينيد.

منبع: بررسي رشته مهندسي سخت افزار از تحصيل تا استخدام


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/9/3 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :

طراحي لباس مناسب چه كسانيست؟

طراحي لباس مناسب چه افراديست؟

طراحان لباس معمولاً افراد هنري هستند، به اين معني كه آنها خلاق و اصيل هستند و در محيطي كه امكان ابراز وجود را فراهم مي‌كند، به خوبي كار مي‌كنند. آنها همچنين تمايل دارند كه مبتكر باشند، به اين معني كه آنها معمولاً رهبراني كاملاً طبيعي هستند كه در تأثيرگذاري و متقاعد كردن ديگران پيشرفت مي‌كنند.

مطلب مرتبط: چگونه طراح لباس شويم؟

علاوه بر اين، طراحان لباس اغلب با حواس پنجگانه خود فعاليت مي‌كنند. از اين رو با توجه به تست روانشناسي MBTI، مي‌توان تيپ شخصيتي اين افراد را با INFJ، ENFP و ISFP سازگار دانست.

مشاغل مربوط به طراحي لباس

شغل طراح لباس، تنها به همين شغل محدود نيست، بلكه شامل چندين شغل مرتبط نيز است. بعضي از اين مشاغل عبارتند از:

  • طراح لباس
  • تصويرساز مد و فشن، فشن استايليست
  • طراح پارچه
  • بازارياب
  • گريدر الگو
  • عكاس مد
  • خريدار مد و طراح گرافيك

شما مي توانيد آگهي هاي استخدام بازارياب، طراح و ... را در كاريابي مجازي مشاهده نماييد.

منبع: تحقيق در مورد شغل طراح مد و لباس


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/9/1 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

چگونه مهندس نرم‌افزار شويم؟

چگونه مهندس نرم افزار موفق شويم؟

براي اين كه بتوانيد يك مهندس نرم‌افزار موفق شويد و در آينده از فرصت‌هاي شغلي مناسب اين رشته برخوردار باشيد، نياز است به صورت هدفمند قدم برداريد.

در واقع با افزايش مهارت‌هاي خود در اين رشته و دنبال كردن آگهي هاي استخدام مهندس نرم‌افزار مي‌توانيد در آينده‌اي نزديك به يك مهندس نرم‌افزار نمونه تبديل شويد.

مطلب مرتبط: رشته مهندسي نرم‌افزار مناسب چه افراديست؟

انجام راهكارهاي زير در جهت تحقق هدف شما بسيار كارساز خواهد بود.

  • انتخاب رشته رياضي در دبيرستان
  • كسب رتبه بالا در كنكور سراسري
  • انتخاب رشته مهندسي كامپيوتر گرايش نرم‌افزار در دانشگاه
  • تلاش براي افزايش مهارت‌ها و قبولي با نمره‌هاي بالا
  • متعهد بودن نسبت به هدف نهايي
  • انتخاب زبان برنامه‌نويسي موردنظر
  • تمرين زياد جهت فراگرفتن زبان برنامه نويسي و مهارت‌هاي موردنياز

  • استفاده از ابزارهاي توسعه دهندگان نرم‌افزار حرفه‌اي
  • آموختن و خواندن كدهاي مهندسين نرم‌افزار ديگر
  • كمك گرفتن از انجمن فعال مهندسين نرم‌افزار
  • فعاليت گروهي يا فردي در پروژه‌هاي نرم‌افزاري مختلف
  • تبديل شدن به يك مهندس نرم‌افزار قبل از ساخت رزومه و ارسال براي كارفرمايان مختلف

منبع: بررسي رشته مهندسي نرم افزار


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/28 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

چگونه معمار شويم؟

چطور ميتوانيم معمار شويم؟

اگر به شغل معماري علاقه داريد و مي‌خواهيد معمار شويد، در وهله اول بايد علاقه و استعداد لازم را داشته باشيد. در كنار علاقه، كسب دانش و مدرك معماري نيز الزامي است.

مطلب مرتبط: معرفي رشته معماري از دانشگاه تا بازار كار

البته مي‌توان دانش مرتبط با معماري را به طور تجربي و يا از طريق موسسات و نهادهاي آموزشي مرتبط با معماري نيز كسب كرد، اما معمولا كارفرما يا شركت ها براي استخدام مهندس معمار، به موضوع مدرك تحصيلي اهميت مي‌دهند.

بعد از طي اين مراحل مي‌توانيد به عنوان مهندس معمار مشغول به كار شويد. نحوه فعاليت نيز با توجه به تغييراتي كه طي سال‌هاي اخير بر اثر گسترش فناوري ارتباطات اتفاق افتاده است، مي‌تواند به شكل حضوري اعم از پاره‌وقت و تمام وقت و يا به شكل دوركاري باشد.

يعني معمار به صورت مجازي با كارفرما يا مشتري خود ارتباط برقرار مي‌كند و به طراحي پروژه مي‌پردازد. براي مشاهده آگهي هاي استخدام مهندس معمار بصورت دوركاري مي توانيد به سايت ايران استخدام مراجعه نماييد.

منبع: چگونه مهندس معمار شويم؟


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/25 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :

تفاوت اپتومتريست با چشم پزشك

اپتومتريست با چشم پزشك چه تفاوتي دارد؟

آيا اپتومتريست دكتر است؟ يكي از اشتباهات رايج در بين مردم اشتباه گرفتن يك اپتومتريست و چشم پزشك است. در واقع اغلب اوقات اين دو فرد را يكي مي‌دانند، در حالي كه اپتومتريست و چشم پزشك يكي نيستند و تنها حوزه كاريشان مشابه است.

مطلب مرتبط: معرفي شغل اپتومتريست (بينايي سنجي)

براي اينكه بتوانيد تفاوت اين دو حوزه را متوجه شويد بهترست كه ابتدا ببينيم چشم پزشك به چه كسي گفته مي‌شود؟
خب، چشم پزشك فرديست كه به دانشگاه پزشكي مي‌رود و بايد بعد از 4 سال تحصيل، يك سال به عنوان اينترن و 3 سال هم به عنوان رزيدنت در مراكز بيمارستاني فعاليت كند.

بعد از گذراندن اين دوره‌ها و سال‌ها مي‌تواند به عنوان چشم پزشك و يا جراح كارش را شروع كند.

تفاوت اصلي اين دو فرد در ميزان تحصيلات، تخصص و دامنه اقداماتي است كه در زمينه درمان و تشخيص انجام مي‌دهند.

نكته: به ياد داشته باشيد كه براي تحصيل در رشته چشم پزشكي ابتدا بايد دوره پزشكي عمومي را سپري كنيد و بعد از آن به سراغ تخصص برويد. همچنين شما مي توانيد آگهي هاي استخدام اپتومتريست را در كاريابي مجازي مانند ايران استخدام مشاهده نماييد.

منبع: چگونه اپتومتريست (Optometrist) يا بينايي سنج شويم؟


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/21 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

چگونه در مشاغل پردرآمد موفق شويم؟

نحوه موفقيت در مشاغل پردرآمد

معمولا در طول زمان برخي از مشاغل در برخي از مكان‌ها و زمان‌ها بنابر دلايلي پردرآمدتر از ساير مشاغل مي‌شوند و با گذشت زمان ممكن است همين مشاغل جايگاه خود را به ساير شغل‌ها بدهند.

مطلب مرتبط: كدام مشاغل پردرآمد هستند؟

همان‌طور كه قبلا نيز اشاره كرديم اولين و مهمترين قدم در موفقيت در مشاغل پردرآمد در نظر گرفتن سه اصل مهم نياز جامعه، علاقه و استعداد است. بعد از اينكه شغل خود را باتوجه به اين معيارها انتخاب كرديد بايد شبانه رور براي رسيدن به موفقيت تلاش كنيد.

باور داشته باشيد كه هيچ موفقيت و موقعيت خوبي راحت بدست نمي‌آيد. تمامي افرادي كه در شغل‌هاي خود موفق شده و به درآمد بالايي رسيده‌اند در برهه‌اي از زندگي خود تلاش‌هاي بسياري كرده‌اند.

از مشاغل پردرآمد مي توان شغل برنامه نويسي، طرحي وبسايت و ... اشاره كرد. براي مشاهده آگهي هاي استخدام برنامه نويس كليك نماييد.

در مسير اين تلاش‌ها رعايت به برخي نكات مانند تحليل رفتار رقبا، استفاده از تبليغات بروز و درست، كمك گرفتن از روش‌هاي نوين و تكنولوژي‌هاي روز را نيز فراموش نكنيد تا بتوانيد در زمان كمتري به موفقيت دلخواه خود برسيد.

سخن پاياني

وقتي از شغل‌هاي پردرآمد صحبت مي‌كنيم در وهله اول ميزان تلاش و پشتكار فرد در اولويت است. اما برخي شغل‌ها در بازه‌هاي زماني مشخص در برخي مكان‌ها مي‌توانند به درآمدهاي بالاتري نسبت به ساير مشاغل برسند. هدف اصلي ما در اين مطلب نيز، معرفي همين شغل‌هاست.

  • شما مي توانيد براي مشاهده مشاغل پردرآمد به كاريابي مجازي مراجعه نماييد.

منبع: بلاگ ايران استخدام


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/18 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

انواع مسئول دفتر و بررسي محيط كاري آن

انواع مسئول دفتر

براي معرفي انواع مسئول دفتر، مي‌توانيم به انواع مشاغل اشاره كنيم. زيرا براي نظم بخشيدن به هر كار دفتري يا شركتي به وجود چنين شخصي نياز است.

  • بيمارستان
  • مطب دكتر دفتر وكالت
  • بانك

مطلب مرتبط: استخدام جديد بانك ها

  • شركت ساختماني
  • مؤسسه آموزشي
  • دفاتر پست
  • املاك
  • رستوران و…

بنابراين مي‌توان گفت به‌ ازاي هر كار دفتري حداقل يك مسئول دفتر وجود دارد.

محيط هاي كاري مسئول دفتر

محيط هاي كاري مسئول دفتر همان‌ طور كه از عنوان شغل مشخص است، دفاتر هستند. اما به جز دفتر، مطب‌ها و محيط‌هاي بيمارستاني، آموزشي، شركت‌ها و… از محيط‌ هاي كاري مسئول دفتر به حساب مي‌آيند.

اغلب شركت‌هاي بزرگ به منظور تحقق اهداف مرتبط با واحد خود در هر واحد يك مسئول دفتر را جذب مي‌كنند. مانند مسئول دفتر معاونت مالي اداري يا حسابداري.

شما مي توانيد براي مشاهده آگهي هاي استخدام مسئول دفتر به كاريابي مجازي مراجعه نماييد.

منبع: معرفي شغل مسئول دفتر و شرح وظايف آن


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/16 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

مزايا و معايب رشته گرافيك

رشته گرافيك چه مزايا و معايبي دارد؟

رشته گرافيك عليرغم برخي از معايب كوچك، رشته جذابي است و افراد در صورت داشتن مهارت كافي مي‌توانند به سرعت وارد بازار كار شوند.

مطلب مرتبط: بررسي بازار كار و درآمد گرافيست

رشته گرافيك، مزايا و معايبي دارد كه شناخت آنها مي‌تواند در تصميم‌گيري شما براي انتخاب يا عدم انتخاب اين رشته تاثيرگذار باشد. از مزاياي اين رشته مي‌توان به مواردي چون اهميت طراحي و تاثير آن بر بازار كار، ماهيت فريلنسري گرافيك و تنوع شغلي اين رشته اشاره كرد.

از طرفي براي ورود به اين رشته مي‌توان از دو راه وارد شد. هم از طريق هنرستان و هم دانشگاه. كه اين موضوع نيز يك مزيت محسوب مي‌شود.


از معايب اين رشته مي‌توان به ضرب‌العجل بودن ماهيت آن اشاره كرد كه مي‌تواند مانعي در برابر خلاقيت باشد. پايين بودن دستمزد در صورت مناسب نبودن شرايط كار يا جزئي‌گرا بودن بيش از حد كار اشاره كرد كه همين موضوع دقت بالا در كار را مي‌طلبد.

سخن پاياني

ايران استخدام به عنوان يكي از مراكز بزرگ كاريابي، با امكاناتي چون ساخت رزومه رايگان، درج آگهي استخدام براي كارفرمايان، تمام آگهي‌هاي مربوط به استخدام گرافيست و شغل‌هاي مرتبط با آن مانند استخدام فتوشاپ‌كار، استخدام طراحان وب و… را منتشر مي‌كند.

منبع: معرفي رشته گرافيك و بازار كار آن


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/11 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

مزايا و معايب رشته مديريت بازرگاني

رشته مديريت بازرگاني چه مزايا و معايبي دارد؟

از مهم‌ ترين مزاياي رشته مديريت بازرگاني مي‌توان به بازار كار آن اشاره كرد. در حال حاضر فرصت‌هاي شغلي بسياري براي اين رشته در مركز استان‌ها و شهرهاي بزرگ وجود داردو كارفرمايان زيادي اقدام به درج آگهي استخدام در اين زمينه مي كنند.

يكي ديگر از مزيت‌هاي آن، جامع بودن آن است. در واقع با توجه به گستردگي مباحث اين رشته و امكان آشنايي دانشجويان با مشاغل مختلف، بعد از فارغ‌التحصيلي، فرصت‌ هاي شغلي بيشتري در زمينه‌هاي شغلي مشابه براي فرد وجود خواهد داشت.


در مقابل اين مزيت‌ها، يكي از معايب قابل لمس آن، پر ريسك بودن اين رشته است. فردي كه به عنوان كارجو متقاضي ورود به بازار كار رشته مديريت بازرگاني است بايد در مقابل استرس و اضطراب‌هاي ناشي از كار، صبر و تحمل بالايي داشته باشد.

سخن پاياني

از طرفي همان‌طور كه فارغ‌التحصيل رشته مديريت مي‌تواند در مشاغل مشابه ديگر مشغول به كار شود، امكان استخدام رشته مديريت كسب‌وكار و مديريت مالي نيز به جاي رشته مديريت بازرگاني وجود دارد. به همين دليل در شرايطي ممكن است نتواند فرصت‌هاي شغلي مناسب خود را به دست آورد.

منبع: معرفي رشته مديريت بازرگاني و بازار كار آن


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/9 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

گرايش هاي رشته مهندسي صنايع

بررسي تحصيلات مهندس صنايع

شغل مهندسي صنايع يكي از مشاغل تركيبي در حوزه مهندسي است. به اين معني كه اين رشته از مفاهيم چندين رشته مختلف شكل گرفته است. از اقتصاد گرفته تا علوم انساني، علوم كامپيوتر و رياضيات.

مطلب مرتبط: تحصيلات مورد نياز مهندس صنايع

مهندسين صنايع بيشترين درس‌هايي كه با آن‌ها سر و كار داريد، علوم كامپيوتر، جبر، شيمي، فيزيك و … هستند.

رشته صنايع گرايش‌هاي مختلفي در دوره كارشناسي ارشد دارد كه مي‌توانيم از آن‌ها به موارد زير اشاره كنيم:

  • سيستم‌هاي ملي
  • لجستيك و زنجيره تامين
  • مديريت پروژه

  • مديريت مهندسي
  • و در نهايت مديريت سيستم و بهره‌وري اشاره كنيم

سخن پاياني

تمامي اين گرايش‌ها بازار كار و متقاضيان خودشان را دارند. با اين حال از بين اين موارد گرايش مديريت پروژه، مديريت مهندسي، سيستم‌هاي مالي و مديريت نوآوري و فناوري بيشترين متقاضي و مطمئن‌ترين بازار كار را دارند.

منبع: معرفي شغل مهندس صنايع (وظايف و مهارت ها)


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/7 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

چگونه طلاساز شويم؟

چگونه طلاسازي را شروع كنيم؟

بهترين كار اين است كه افرادي كه قصد شروع شغل طلاسازي را دارند در ابتدا دوره‌ هاي طراحي طلا را نيز بگذرانند. چون افرادي كه هم به طراحي طلا و جواهرات مسلط باشند و هم بتوانند كار طلاسازي را انجام بدهند در اين حيطه بسيار موفق‌تر خواهند بود.

مطلب مرتبط: چگونه طلا و جواهر ساز شويم؟بررسي درآمد طلاسازي

شروع به كار كردند مي‌توانند به مرور زمان مهارت‌هاي برش الماس، قالب‌گيري، برش و تراشكاري سنگ‌هاي قيمتي، پوليش‌كاري سنگ اوپال و ساخت حلقه و… را نيز بصورت تجربي آموزش ببينند.

شما مي توانيد آگهي هاي استخدام تراشكار را در كاريابي مجازي مشاهده نماييد.

درحالت كلي، شغل طلاسازي جز آن دسته از شغل‌هايي است كه مناسب هر فردي نيست. چراكه خواستار حوصله، تيزبيني و دقت زياد بوده و نيازمند افرادي است كه بتوانند بطور كامل به حركات دست خود مسلط باشند.

سخن پاياني

البته اين شغل مانند بسياري ديگر از شغل‌هاي صنعتي خطراتي نيز براي سلامتي خواهد داشت، اما با رعايت برخي نكات و استفاده از بروزترين و بهترين متدها و دستگاه‌ها مي‌توان اين خطرات را تا حدود زيادي كاهش داد.

منبع: همه چيز درباره شغل طلا و جواهر ساز


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/3 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

عوامل موثر در درآمد آرايشگر

شغل آرايشگري، حرفه اي است كه به تحصيلات دانشگاهي نياز ندارد و امروزه يكي از مشاغل پردرآمد محسوب مي شود؛ همين موضوع باعث شده است كه بيشتر مردم به دنبال راه اندازي آرايشگاه باشند.

ميزان درآمد شغل آرايشگري

عواملي همچون ميزان تجربه، تخصص كاري و همچنين شهري كه آرايشگر در آن فعاليت مي كند مي تواند در ميزان درآمد اين شغل تاثيرگذار باشد.

مطلب مرتبط: چگونه آرايشگر شويم؟

براي ورود به حرفه ناخن كاري شما نياز است تا آموزش‌هاي مربوطه را در آموزشگاه‌هاي معتبر بگذرانيد و پس از گذراندن آزمون كتبي و عملي و دريافت مدرك معتبر مي‌توانيد با مراجعه به سايت ايران استخدام و مشاهده آگهي هاي استخدام ناخن كار در تهران و ساير استان ها به‌عنوان يك ناخن كار فعاليت كنيد.

سخن پاياني

شما مي توانيد به عنوان كارجو در سايت هاي كاريابي مانند ايران استخدام ثبت نام نموده و اقدام به ساخت رزومه كنيد. براي اين كار كافيست تا از سيستم رزومه ساز رايگان استفاده نماييد.

منبع: معرفي شغل آرايشگري


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/1 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :

حسابدار چه وظايفي دارد؟

وظايف حسابدار چيست؟

فارغ‌ التحصيلان رشته‌هاي مختلف حسابداري، اقتصاد و رشته‌هاي مرتبط ديگر مانند مديريت مالي براي استخدام به عنوان حسابدار در شركت‌ها، وظايفي بر عهده دارند.

مطلب مرتبط: صفر تا صد شغل حسابداري

در واقع اين افراد، چه براي سرپرست حسابداري، كمك حسابدار يا كارمند آشنا به حسابداري، استخدام شوند بايد به درستي از عهده‌ي وظايف زير برآيند.

  • قدرت سازمان‌دهي و حفظ گزارش‌هاي مالي شركت
  • توانايي محاسبه و ارزيابي عمليات مالي و دادن ايده‌هاي خوب و كارساز به مديريت

  • نظارت بر پرداخت به موقع ماليات‌ها و قابليت محاسبه بدهي‌هاي مالياتي و تهيه اظهارنامه

سخن پاياني

براي استخدام رشته حسابداري فرصت‌هاي كاري مختلفي وجود دارد. يك فرد بعد از اتمام تحصيلات خود در اين حوزه مي‌تواند با مراجعه به سايت هاي كاريابي معتبر از آگهي‌هاي مربوط به فرصت‌ هاي شغلي اين رشته بهره‌مند شود.

منبع: نگاهي بر فرصت‌هاي شغلي و درآمد شغل حسابدار 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/7/28 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :

خصوصيت هاي اخلاقي كارمند اداري

معيارهاي رغبت به شغل كارمند اداري

كارمندان اداري يك سازمان، همه روند كاري آن سازمان را انجام مي‌دهند و اينكه افراد مناسبي در اين مشاغل قرار بگيرند بر عملكرد كلي و بازده كاري كل سيستم تاثيرگذار است.

  • شما مي توانيد آگهي هاي استخدام كارمند اداري را در كاريابي مجازي مشاهده نماييد.

براساس تست هالند كه ميزان رغبت به شغل‌ هاي مختلف را بر اساس شش معيار:

  • واقع‌گرا بودن
  • جستجوگري
  • اجتماعي بودن
  • هنري بودن
  • جسارت
  • قراردادي بودن

مي سنجند.

مطلب مرتبط: معرفي شغل كارمند اداري و دفتري

يك كارمند اداري بايد CES باشد.

C به معني قراردادي بودن است كه اين افراد ترجيح مي‌دهند طبق قوانين و قواعد مشخص و در چارچوب مشخصي كار كنند.

E به معني جسور بودن است و اين افراد به شغل‌هاي مديريتي و جهت‌دهي عملكرد ساير افراد علاقمندند و مي‌توانند به‌راحتي تصميم‌گيري كنند.

S نيز به معني ارتباطات و اجتماعي بودن است و افرادي كه اين فاكتور را دارند دوست دارند به بقيه كمك كنند و مشاوره بدهند.

سخن پاياني

براساس تحليل‌هاي تست نئو كه ميزان باوجدان بودن، دلپذيري، انعطاف، برون‌گرايي و روان‌نژندي را مي‌سنجد كسي مناسب شغل كارمند اداري است كه جمع‌گرا باشد، ديگران را درك كند، خشم خود را كنترل كند، وظيفه‌شناس باشد و قدرت تصميم‌گيري داشته باشد.

منبع: شرح شغل كارمند اداري و بررسي بازار كار آن


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/7/27 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

وظيفه كارشناس توليد محتوا در حيطه متن

وظيفه كارشناس توليد محتوا در حيطه متن چيست؟

حيطه فعاليت كارشناسان محتوا بسته با سازمان، شركت، رسانه و حتي كشورها ممكن است متفاوت باشد. چنانچه برخي از كارشناسان فقط مي‌نويسند يا مقالات، فهرست‌ها، نظرسنجي‌ها و موارد ديگر را با دستورالعمل‌هاي خاص توليد و منتشر مي‌كنند.

مطلب مرتبط: كارشناس توليد محتوا چه مهارت هايي دارد؟

به طور كلي مي‌توان كارشناسان توليد محتوا را شامل چند گروه دانست كه ما به يكي از آنها اشاره ميكنيم:

  • كارشناس توليد محتوا در حيطه متن:

برخي از توليدكنندگان محتوا اطلاعاتي را ايجاد مي‌كنند كه در صفحه وب سايت به صورت متن نمايش داده مي‌شود.

معمولاً به نويسندگان دستورالعمل‌هايي براي شمارش كلمات داده مي‌شود كه صاحبان وب‌سايت آن‌ها را براي ماندن بازديدكنندگان در صفحات خود ترغيب مي‌كنند.

اين نويسندگان اغلب بايد كلمات كليدي را در مقالات خود بگنجانند تا به افزايش رتبه موتورهاي جستجو كمك كنند. نويسندگان اغلب بايد از دستورالعمل‌هاي ويرايشي پيروي كنند كه ممكن است توسط كارفرما تعيين شود. شما ميتوانيد در سايت كاريابي مجازي ايران استخدام آگهي هاي استخدام كارشناس توليد محتوا را دنبال كنيد.

منبع: iranestekhdam.ir/blog

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/7/25 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :