ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

کارمند اداری ملزم به انجام چه وظایفی است؟

کارمند اداری و دفتری چه کارهایی انجام می دهد؟

کارمندان در هر سازمان و ارگانی نقش مهم و بسزایی دارند و وظایفی که انجام می دهند بر مبنای فرآیندهای اداری آن موسسه تعریف می گردد. کارمند اداری یکی از پر تقاضا ترین شغل ها در حوزه ی کسب و کار است. همانطور که از اسم این عنوان شغلی مشخص است، فرد مورد نظر در انجام کارهای اداری و دفتری مشغول خواهد شد.

کارمند اداری چه مسئولیت هایی دارد؟

با توجه به این که شغل کارمند اداری در سطوح مختلفی تعریف می‌شود، دامنه مسئولیت‌ها و وظایف نیز گسترده است. به عنوان مثال نوشتن نامه، فاکتورهای فروش، عملیات مربوط به مهندس معمار گرفتن کپی و پرینت از اسناد و مدارک، نگهداری فایل‌های اداری مربوط به سازمان و رزرو اتاق جلسات و کنفرانس نمونه‌ای از مسئولیت‌هایی است که بر عهده او قرار می‌گیرد.

دو مورد از مشاغل که کارمند اداری شناخته می شوند:

استخدام کارمند اداری در سازمان‌های مختلف، با توجه به سمت و انواعی که دارد بررسی می‌شود. به عنوان مثال مجموعه وظایف کارمند اداری دانشگاه با کارمند بیمارستان کاملاً متفاوت خواهد بود اما هردو به یک عنوان شناخته می‌شوند.
از طرفی مشاغل بسیاری مانند حسابدار، صندوقدار، دستیار اجرایی و مواردی از این قبیل، در سازمان‌ها و ادارات مختلف وجود دارند که به عنوان کارمند اداری شناخته می‌شوند. بر این اساس جهت آگاهی کاربران، به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حسابدار:
شغل حسابداری نیز به عنوان یکی از انواع کارمند اداری محسوب می‌شود. یک فرد به عنوان حسابدار در سازمان و ادارات مختلف، وظیفه مدیریت سوابق مالی شرکت را بر عهده دارد. در واقع حسابداران با حسابرسی درست سوابق مالی، نسبت به کارآمد بودن عمل شرکت یا عدم آن نظر می‌دهند.
بر این اساس یک حسابدار ممکن است تحت عنوان کارمند اداری یک شرکت، مشغول به فعالیت شود. بنابراین برخورداری از مهارت‌هایی مانند روابط عمومی بالا، تحلیل و ارزیابی، ریاضی و مهارت‌های دیگر برای این شغل امتیاز محسوب می‌شود.

دستیار اجرایی:
شغل دستیار اجرایی بی شباهت به دستیار شخصی نیست. البته کارمند اداری به عنوان دستیار اجرایی، وظایف و مسئولیت‌های مهم‌ترین خواهد داشت. به عنوان مثال طراحی برنامه‌های سفر برای تیم اجرایی و مهمانان، تصمیم‌گیری در فرایندهای مهم و توانایی رهبری تیم از مهم‌ترین وظایف یک دستیار اجرایی خواهد بود.

آموزش های مورد نیاز برای شغل کارمند اداری

در حالت کلی از آموزش‌هایی که برای استخدام شدن در این رشته شغلی موردنیاز است می‌توان به آموزش کار با کامپیوتر و مهارت‌های هفت گانه icdl اشاره کرد. از طرفی در هر سازمانی متناسب با شرایط کاری، آموزش‌های ضمن خدمتی وجود دارد که نیاز است در حین انجام کار، فرد با آن‌ها آشنا شود. به عنوان مثال کار با نرم‌افزارهای مهم و ضروری جهت انجام کار، چگونگی پاسخگویی تلفن، نحوه ارتباط با مدیران سازمان‌های مختلف نمونه‌ای از این آموزش‌ها هستند.

وضعیت استخدام کارمند اداری

در حال حاضر میزان تقاضا و استخدام کارمند اداری در واحدهای مختلف اداری زیاد است. در واقع می‌توان گفت هنوز هم شرکت‌های بسیاری برای جذب نیرو در این زمینه اقدام به درج آگهی استخدام در سایت‌های مختلف کاریابی می‌کنند. به عنوان مثال تعداد زیادی آگهی استخدام کارمند اداری در بین آگهی های استخدام استان تهران به چشم می خورد. هر چند ممکن است در سال‌های نه چندان دور با توجه به پیشرفت و توسعه در سیستم اتوماسیون اداری و دیجیتالی شدن کارها، نیاز به نیرو در این زمینه کمی کاهش یابد.
یک کارمند اداری می‌تواند در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی بزرگ، بیمارستان‌ها، ادارات دولتی، سازمان‌های مربوط به امور خیریه، مدارس و شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات مختلف مالی استخدام و مشغول به کار شود.

 


برچسب: کار، ایران استخدام، استخدام، کاریابی، کارمند اداری و دفتری،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۴:۳۷ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)