ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

معرفی کارشناس شبکه های اجتماعی و مسئولیت های آن

کارشناس شبکه های اجتماعی کیست؟

کارشناس در هر زمینه‌ ای یعنی فردی که در آن زمینه دانش و اطلاعات کافی برای پیشبرد اهداف مربوطه را دارد. به عبارت دیگر این فرد یک مرجع نیست بلکه کسی است که دانش و مهارت کامل در زمینه شبکه های اجتماعی را دارد. کارشناس شبکه‌ های اجتماعی فردی است که در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی آموزش دیده و اقدامات لازم را برای دیده شدن برند کاربران انجام میدهد. یک کارشناس شبکه های اجتماعی همچنین ممکن است بر معیارهای سایت نظارت کند یا با خوانندگان سایت تعامل داشته باشد و مسئول طراحی خلاقانه برای برند های متنوع باشد. برای مشاهده دیگر مسئولیت های کارشناس شبکه های اجتماعی اینجا کلیک نمایید.

مسئولیت های کارشناس شبکه های اجتماعی

  • یک کارشناس شبکه های اجتماعی باید مخاطبان هدف هر کانال اجتماعی را درک کند و محتوای متقاعد کننده ایجاد کند که با مخاطب مورد نظر تطابق داشته باشد و منحصر به تعاملات معمولی هر کانال باشد. کارشناس شبکه های اجتماعی همچنین می تواند مسئول طراحی استراتژی، مدیریت جامعه، کارگردانی خلاق، نوشتن کپی، خدمات مشتری و تجزیه و تحلیل داده ها را بر عهده بگیرد.

  • کارشناسان بازاریابی شبکه های اجتماعی مسئول برنامه ‌ریزی استراتژی رسانه‌ های اجتماعی هستند. این برنامه شامل مواردی است که متناسب با اهداف کلی شرکت، تاکتیک های استراتژیک برای دستیابی به اهداف و به طور کلی کاوش، آزمایش و بهینه سازی کانال های مختلف شبکه های اجتماعی متناسب با مخاطبان یک برند باشد.

  • کارشناس شبکه های اجتماعی ابتدا باید یک هدف خاص ایجاد کنند و تاکتیک‌ های شبکه های اجتماعی خود را برای رسیدن به آن هدف هماهنگ کنند برای مثال اگر به دنبال ایجاد آگاهی در بین خریداران جوان هستند ممکن است تصمیم بگیرند که یک برنامه تاثیرگذار در اینستاگرام بسازند. این برنامه می تواند شامل کلیپ یا نوشتن هرگونه محتوای منحصر به فرد باشد. از این رو استخدام کارشناس تولید محتوا برای دیده شدن برند بسیار مفید است.

  • بعد از اینکه تصمیم به ایجاد برنامه تاثیرگذار در اینستاگرام کردند از آنجا با مخاطبان خود در شبکه‌ های اجتماعی درگیر می‌شوند و این درگیری موجب مشهور شدن برند و دیده شدن محتوایی می شود که با مخاطبان به اشتراک گذاشته شده است.
  • همچنین هر کانال الگوریتم و تاکتیک های خاص خود را برای بهینه سازی دارد. به این ترتیب زمان بندی نیز بخش بزرگی از کار کارشناسان شبکه های اجتماعی را در بر می‌ گیرد.

  • کلیپ های تهیه شده به طور منظم در روزها و زمان های بهینه در کانالهای خاص به اشتراک گذاشته می شوند.

  • کارشناس شبکه های اجتماعی همچنین باید نتایج را با ردیابی و معیارها و بینش ها در هر مورد اندازه گیری کند. ابزارهای وجود دارند که به سنجش نتایج کمک می کنند تا به راحتی ببینید کدام کانال ها موثرتر هستند و چه محتوایی بیشترین تعامل را ایجاد می ‌کند. با این داده‌ ها کارشناس شبکه های اجتماعی می تواند محتوای جدید را آزمایش کند و پستهای با عملکرد بالا را بهینه کند.

  • برخی از کارشناسان شبکه‌ های اجتماعی مسئول استراتژی های پولی هستند و باید در استفاده از ابزارهایی مانند مدیر تبلیغات فیسبوک سایر گزینه های پولی در کانالها باشند که در این کار نیز مهارت خاصی کسب می‌کنند.

منبع: گویا ای تی


برچسب: کار، ایران استخدام، استخدام، کاریابی، کارشناس شبکه های اجتماعی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 5
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۶:۳۷ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)