ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

رشته مهندسی کامپیوتر و گرایش های آن

رشته مهندسی کامپیوتر چیست؟ و چه گرایش هایی در دانشگاه دارد؟

حتما در اطرافیان خود افراد زیادی را دیده‌اید که علاقه خاصی به گوشی و لپ‌تاپ و وسایل این چنینی دارند. اگر صبح تا شب هم پای سیستم باشند، خسته نمی‌شوند و از یادگیری نرم‌افزارهای جدید لذت می‌برند. اگر شما نیز این ویژگی‌ها را دارید، دروازه‌های ورود به شغل مهندسی کامپیوتر به رویتان باز است!
اما بیایید پیش از اینکه به سراغ معرفی شغل مهندسی کامپیوتر برویم، عینک فیلسوفانه به چشم بزنیم و این رشته را از زاویه‌ای عمیق‌تر نگاه کنیم. متخصصان کامپیوتر در حقیقت افرادی هستند که ما را از کارهای تکراری و پیش پا افتاده نجات می‌دهند. آن‌ها با کمک برنامه‌های کامپیوتری توانسته‌اند توجه مغز و عضلات انسان را به جای کارهای بیهوده و تکرارشونده به سمت امور مهم بکشانند.

شعار مهندسان کامپیوتر این است که:

” انسان می‌اندیشد اما این ماشین است که کار می‌کند!”

مهندسی کامپیوتر نرم افزار

پر طرفدارترین گرایش کامپیوتر، نرم افزار است. همانطور که می‌دانید تا نرم‌افزاری نباشد، کامپیوتر کار نمی‌کند. نرم‌افزارها نقش حکمران را برای سخت‌افزار بازی می‌کنند و به او دستور می‌دهند که چه کاری باید انجام دهد.
مهندسان نرم افزار در دانشگاه با انواع زبان‌های برنامه‌نویسی، سیستم‌ عامل‌های مختلف و الگوریتم‌های کامپیوتری آشنا می‌شوند. اما اگر خودشان تلاش نکنند و آموزش نبینند، راه به جایی نمی‌برند. اگر وارد این رشته شدید، حتما از دوران دانشجویی کارآموزی بروید تا چم و خم کار دستتان بیاید. واقعیت این است که با پاس کردن درس‌های تئوری، مهندس نمی‌شوید. بلکه با آموزشی عمیق، مفهومی و عملی بهتر با این رشته تعامل پیدا خواهید کرد. به این ترتیب علاقه‌تان به رشته نرم افزار بیشتر نیز خواهد شد و عطش یادگیری در شما جوانه می‌زند! پیشنهاد میکنیم، بروز ترین آگهی های مربوط به استخدام مهندس نرم افزار در اصفهان و سایر استان های کشور را در سایت ایران استخدام مشاهده نمایید.

مهندسی کامپیوتر سخت افزار

اما گرایشی خاص برای آدم‌های خاص، همین سخت افزار است. رشته‌ای کاملا عملی و فیزیکی. حتما می‌دانید که به هر آنچه قابل لمس باشد مثل کیس، کیبورد، ماوس، مانیتور، سیم‌پیچی‌های شبکه و… سخت افزار کامپیوتر می‌گویند. همانطور که در مطلب معرفی شغل مهندس سخت افزار اشاره شد، دانشجویان این گرایش در طول تحصیل خود یاد می‌گیرند که چگونه سخت‌افزارها را طراحی و کنترل کنند. طراحی شبکه‌های کامپیوتری را نیز یک مهندس سخت افزار می‌تواند انجام می‌دهد. کارفرمایان زیادی برای استخدام مهندس سخت افزار در سایت ایران استخدام درج آگهی نموده اند.

فناوری اطلاعات (IT) و علوم کامپیوتر

فناوری اطلاعات در واقع زیرمجموعه‌ی گرایش نرم افزار محسوب می‌شود و از ترکیب این رشته با مهندسی صنایع، مدیریت و مهندسی الکترونیک به وجود آمده است. رابطه نرم افزار با IT مثل ارتباط پزشک و داروساز می‌ماند. یعنی همانطور که پزشک دارو را تجویز می‌کند و داروساز آن را می‌سازد؛ مهندس نرم‌ افزار نیز به ارائه راه‌حل برای مشکلات پیچیده می‌پردازد و مهندس IT آن راه‌حل‌ها را پیاده‌سازی کرده و قابل استفاده می‌کند. رشته علوم کامپیوتر نیز پلی میان کامپیوتر و ریاضی است و به مطالعه نحوه محاسبات می‌پردازد. در این رشته دانشجو یاد می‌گیرد که راه‌حلی برای مسئله‌ها پیدا کند که در کمترین زمان و با بیشترین دقت به حل آن منجر شود.

در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته کامپیوتر دارای ۶ گرایش است که شامل نرم افزار، معماری کامپیوتر، هوش مصنوعی، الگوریتم محاسبات، علوم کامپیوتر، بیوانفورماتیک و IT می‌شود.


برچسب: کار، کاریابی، ایران استخدام، استخدام،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۳۰ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي رشته هاي تحصيلي نظرات (0)