ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

بررسی بازارکار و درآمد شغل برنامه نویس

بازارکار و درآمد برنامه نویسان به چه شکلی است؟

برنامه نویس کیست؟

برنامه نویس کسی است که برنامه‌های کامپیوتری می نویسد. یک برنامه نویس از زبان‌های مختلف کامپیوتر برای نوشتن کد استفاده می کنند. برنامه نویسی شغلی است که در آن فرد باید خلاق و کوشا باشد زیرا قوانین مربوط به برنامه نویسی همیشه در حال تغییر است، بنابراین فرد باید پشتکار زیادی داشته باشد. فرد باید با بازار کار آشنایی کامل داشته باشد و برنامه های موجود را توسعه دهد‌.
شغل برنامه نویسی شغلی محبوب و جذاب است که تقاضای زیادی دارد. این رشته هم در کشور ما و هم در کشورهای دیگر دارای بازار کاری خوبی است و انواع مختلفی از برنامه ها را شامل می شود.

بازارکار شغل برنامه نویس

با توجه به گسترش اینترنت و فضای مجازی و همچنین فناوری اطلاعات در دنیای امروزی، برای شغل برنامه نویسی بازار کار بسیار خوبی وجود دارد و این بازار کار روزانه رو به افزایش و رشد است و فرصت های شغلی جدید در حوزه‌ی برنامه نویسی خلق می شود. برنامه نویسان در انواع بخش های کامپیوتری، موبایل و.... می توانند فعالیت داشته باشند.

درآمد شغل برنامه نویسی

برای این رشته نمی توان یک درآمد مشخص و ثابتی را اعلام کرد. زیرا هر فرد متناسب با مهارت، تجربه و دانشی که دارد می تواند درآمد مختلفی را به دست آورد. اما به طورکلی اگر فرد در ارگان های دولتی یا شرکت ها مشغول بکار شود، با توجه به حقوق مشخص شده طبق قانون کار و یا حقوق تعیین شده توسط خود فرد و کارفرما ماهیانه مبلغی دریافت می کنند. اما اگر فرد به طور شخصی کار برنامه نویسی را انجام دهد با توجه به خواسته خود می تواند برای پروژه هایش هزینه دریافت کند . این فرد می تواند درآمدهای بسیار بالایی را با انجام پروژه های مختلف بدست آورد.

شغل برنامه نویسی در دنیا

شغل و دانش برنامه نویسی نه تنها در داخل کشور بلکه در تمامی دنیا حائز اهمیت است. ازآنجا که زبان برنامه نویسی در همه دنیا یک چیز است، یک فرد با تحصیل در این رشته می تواند در هر جای دنیا فعالیت داشته باشد. علاوه براین به دلیل اینترنتی بودن کار برنامه نویسی افراد می توانند برای کشورهای دیگر نیز فعالیت داشته باشه و درآمد دلاری از این رشته کسب کنند. به طورکلی رشته برنامه نویسی محدودیتی ندارد و یک فرد با توجه به مهارت خود می تواند به درآمدهای بسیار بالایی برسد.

جمع بندی

شغل برنامه نویسی یکی از رشته های شغلی بسیار پر متقاضی در بازار کار می باشد. هر فرد با دانش و مهارت خوب در این رشته می تواند به شغل بسیار مناسب با درآمد عالی برسد.
منبع : برنامه نویس کیست و شغل برنامه نویسی چیست؟ خبرگزاری آنا


برچسب: کار، کاریابی، استخدام، ایران استخدام،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۰:۴۰ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)