وظایف کارشناس فروش چیست؟
در این مطلب قصد داریم به بررسی وظایف کارشناس فروش، که این روز ها یکی از مشاغل پرتقاضا میباشد بپردازیم.
سازمان ها و شرکت های خصوصی بزرگ و کوچکی در کاریابی ایران استخدام روزانه آگهی استخدام کارشناس فروش درج مینمایند. و به دنبال استخدام کارشناس فروش برای مجموعه خود میباشند.
یک کارشناس فروش درک عمیقی از تمام محصولات و خدمات شرکت، و مهارتها و دانش صنعت مورد نیاز برای فروش آنها دارد. این درک باعث میشود تا انتظارات از آنان نیز تا حدودی زیاد باشد. به طور کلی کارشناسان فروش ممکن است بودجههای بازاریابی را تهیه کنند، تحقیقات انجام دهند، روندها را تجزیه و تحلیل کنند، تیم فروش را رهبری کنند و پیش بینیهای فروش را انجام دهند. یک متخصص پشتیبانی فروش با کمک به رویههای فروش، پشتیبانی مشتری را ارائه میدهد. آنها به مشکلات مربوط به فروش کمک میکنند، سفارشهای جدید را وارد میکنند، سفارشها را پیگیری میکنند، مسائل حمل و نقل را بررسی میکنند و حسابهای مشتری را مدیریت میکنند. آنها همچنین دادهها را در پایگاههای فروش وارد کرده و ردیابی میکنند و گزارشهایی را به بخش فروش ارائه میدهند.
علاوه بر این میتوان این مسئولیتها را نیز در حیطه وظایف کارشناس فروش دانست:
هماهنگی تیم فروش و کمک به جذب و آموزش نیروهای جدید
ارائه نمایش محصول به کارکنان و مشتریان و رهبری در حل و فصل شکایات
تجزیه و تحلیل عملکرد تیم فروش و برنامهریزی جلسات آموزشی
انجام تحقیقات بازار و به اشتراک گذاری یافتهها با تیم
کار در کنار تیم برای ترسیم استراتژیهایی برای افزایش پایگاه مشتری
تعیین اهداف فروش و اجرای مشوقها
ارائه پیشبینیهای دقیق فروش و تخصیص منابع به منظور تحقق اهداف
مدیریت شبکهای از فروشندگان و تامین کنندگان
توانایی ارتباط با مشتریان به اشکال مختلف
شناسایی مشتریان، نیازها و سلایق آنان
پیگیری و ثبت قراردادهای فروش
برگرفته از: بلاگ ایران انجمن
برچسب: استخدام کارشناس فروش، استخدام بازاریاب، استخدام نیروی فروش، استخدام کارمند فروش،