ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

شخصیتی های مناسب شغل کارشناس آموزش

منظور از توسعه منابع انسانی چارچوبی برای کمک به کارکنان برای توسعه مهارت ها، دانش و توانایی های خود است که به نوبه خود اثربخشی سازمان را بهبود می بخشد.

از نظر شخصیتی نمی‌توان کارشناس آموزش را در تیپ شخصیتی خاصی قرار داد. با این حال برخی از ویژگی‌های شخصیتی وجود دارد که بهتر است کارشناس آموزش آنها را داشته باشد. در ادامه به این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های شخصیتی کارشناس آموزش

  • دانش عمیق
    قبل از اینکه شخص دیگری را آموزش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که دانش عمیقی در مورد دامنه یا صنعتی که آموزش می‌دهید دارید. خواه دانش، محصول آموزش فروش یا آموزش مهارت‌های نرم مانند رهبری، کار گروهی یا مهارت‌های ارتباطی باشد، شما باید خودتان به خوبی در آن مسلط باشید.
    اطمینان حاصل کنید که تحقیقات کاملی انجام می‌دهید و زمان خوبی را صرف آماده سازی برای جلسه تمرین خود می‌کنید. با وجود این، اگر با سوالاتی مواجه شدید که پاسخی برای آنها ندارید، حالت تدافعی به خود نگیرید- آن را بپذیرید و به کادر خود بگویید که بعداً به آنها پاسخ خواهید داد.

 

 

  • ارتباط قوی
    برای ارائه نقطه نظرات و آموزش، باید در ارتباطات خود شفاف باشید. ارتباط شفاف به توانایی توضیح مفاهیم دشوار به زبان ساده خلاصه می‌شود. تنها راهی که می‌توانید شنوندگان خود را درگیر کرده و با انگیزه نگه دارید این است که بتوانند شما را به خوبی درک کنند.
    چه چیزی باعث ایجاد ارتباط قوی می‌شود؟ کسی که می‌داند در مورد چه چیزی صحبت می‌کند و می‌تواند پیام خود را به طور دقیق منتقل کند، می‌تواند ارتباط قوی نیز ایجاد کند. ارتباط چیزی فراتر از زبان و حرف زدن است. عواملی مانند تماس چشمی، حرکات دست و وضعیت بدن نیز چیزهای زیادی در مورد مهارت‌های ارتباطی افراد می‌گویند.
  • توانایی ارزیابی نیازهای آموزشی
    آیا می‌توانید شکاف‌های موجود در تجارت را ارزیابی کنید؟ آیا می‌دانید کارکنان شما چه کمبودهایی دارند؟ آیا از انواع ارزیابی‌های مورد نیاز برای شناسایی نیازهای آموزشی در شرکت مطلع هستید؟
    به عنوان یک مدیر آموزش، باید دائماً مراقب شکاف‌های موجود در تجارت باشید و به راه‌هایی برای پر کردن آنها فکر کنید. نیازهای آموزشی می‌تواند از دانش صنعت گرفته تا حین کار، آموزش عملی و آموزش مهارت‌های نرم متغیر باشد.
    در این دنیای همیشه در حال تغییر، هدف شما باید این باشد که اطمینان حاصل کنید که شرکت شما با جدیدترین ابزارها و روش‌ها به روز شده است. روش‌های ارزیابی می‌تواند شامل نظرسنجی‌های کارکنان، گروه‌های متمرکز، ارزیابی‌های فردی و حتی آموزش‌های مرتبط با عملکرد باشد.

منبع: بلاگ ایران استخدام


برچسب: استخدام کارشناس آموزش، استخدام مدیر آموزش و توسعه، شرح وظایف کارشناس آموزش،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۸:۴۹ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)