ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

تدوینگر چه وظایفی دارد؟

وظایف تدوینگر چیست؟

با توجه به گسترش تبلیغات و تولید محتوا برای سایت ها و صفحات مجازی و افزایش روز افزون تقاضا برای ایجاد محتوای بصری و ویدیویی، تدوینگری و ادیت محتوای ویدیویی رونق یافته است و بطوریکه اکثر کسب و کار ها حتی به دنبال استخدام تدوینگر دورکاری یا استخدام تدوینگر پاره وقت برای مجموعه خود میباشند.

مسلما تا به اینجای کار به اهمیت شغلی یک تدوینگر واقف شده‌اید. این فرد وظایف سبک و سنگین بسیاری بر دوش دارد که تمامی آن‌ها بر روی نتیجه کار تاثیر مستقیمی دارند. در ادامه قصد داریم که شما را با برخی از ابتدایی‌ترین و البته اصلی‌ترین وظایف تدوینگر بپردازیم:

حفظ یکپارچگی:
این فرد باید بتواند علاوه بر ایجاد تغییرات مناسب بر روی فوتیج‌های خام و جلب توجه مخاطب، به داستان اصلی و سناریو آسیبی وارد نکند. در واقع نباید با حذف سکانس‌های مهم قسمت‌هایی از داستان کاسته شود. به این خاطر که این کار کاربر را برای فهم محتوا گیج می‌کند.

ویرایش:
یک تدوینگر باید توانایی درک و شناخت کافی از ژانرهای مختلف را داشته باشد. در نتیجه باید مطمئن شود که ویرایش به گونه‌ایست که مدت زمان محتوا متناسب با انتظار مشتری، مخاطب و همچنین ژانر آن است. اغلب اوقات کار تدوین فیلم‌ها با نظارت کارگردان صورت می‌گیرد. اگر که به هر دلیلی تفاوت زیادی بین نظرات این فرد و کارگران وجود داشته باشد یک نسخه director cut هم تهیه می‌شود. نسخه‌ای که کاملا مطابق با نظر و ایده‌های خود کارگردان تدوین شده است.

توانایی انتخاب:
همان طور که می‌دانید در فرآیند فیلمبرداری سکانس‌ها از زوایای مختلفی تعبیه می‌شوند. در بخش پست پروداکشن تدوینگر باید بتواند با نگاهی دقیق بهترین زوایا را برای کنار هم قرار دادن فوتیج‌ها انتخاب کند. زاویه‌هایی که در انتقال داستان بهتر عمل می‌کنند.

داشتن ذوق هنری:
بالاتر گفتیم که تدوین به معنی کنار هم چیدن درست تصویر، صوت و افکت است. این کار تنها در صورت داشتن دید و ذوقی هنری امکان‌پذیر است. در واقع این فرد باید بتواند با استفاده از جلوه‌های صوتی و تصویری، سکانس‌ها و تاکید بر روی هر صحنه را تقویت کند و حس موجود در سناریو را به بیننده منتقل کند.


برچسب: کار، استخدام تدوینگر، تدوینگر، استخدام تدوینگر دورکاری، ایران استخدام، استخدام، کاریابی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۴:۲۷ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)