ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

کارشناس فروش موفق چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی اساسی یک کارشناس فروش حرفه‌ای و موفق

بعضی از بازاریاب‌های عجول هستند که همان ابتدای دیدار یا پشت تلفن، شروع به معرفی محصولات خود و ارائه‌ی قیمت‌ها می‌کنند. بی‌آنکه بدانند آن محصول یا خدمات به کار فرد می‌آید یا خیر؟ ازاین‌رو یک ساعت زمان و انرژی خود را صرف کسی می‌کند که نیازی به آن محصول ندارد. بنابراین بهتر است ابتدا از مشتری و نیازهایش، شناخت کافی به دست بیاید و سؤال‌های اساسی او پاسخ داده شود درنهایت راه‌حل مناسب را به او پیشنهاد کرد.
یکی دیگر از ویژگی‌های کارشناس موفق آن است که «نه» شنیدن را به عنوان بخشی از شغل و حرفه‌ی خود پذیرفته باشد و روحیه‌اش را به این سادگی از دست ندهد. او باید بتواند از میان ۴۹ نه، ۱ بله بشنود و به همان یکی قانع و صبور باشد.
یک کارشناس موفق همیشه دنبال بهترین فرصت است که مشتری خود را بیابد. برای همین نباید بگذارد کارت ویزیت‌های درون جیبش تمام شود. شاید در صف نانوایی یا کارواش به دردش خورد.

کارشناس فروش

همچنین ویژگی بسیار مهم کارشناس فروش علاقه‌مندی او به کارش است. کسی که از سر اجبار در این مسیر قدم گذاشته باشد، شاهد رشد و پیشرفتی نخواهد بود. برعکس اگر فرد به کار بازاریابی علاقه داشته باشد، مدام برای بهترین شدن خود تلاش می‌کند. کتاب‌های بسیاری در این زمینه می‌خواند. فیلم‌های آموزشی می‌بیند و انسان‌های موفق این راه را سرلوحه‌ی خود قرار می‌دهد. درنتیجه او با نگرشی مثبت و انگیزه‌ای بالا، دانش خود را در این زمینه به کار می‌گیرد و حتما با این ترکیب‌بندی استثنایی موفق می‌شود.
فراموش نکنید که یک کارشناس فروش موفق به شدت پیگیر است و تا زمانی که به عقد قرارداد نرسیده باشد، مشتری خوب خود را رها نمی‌کند. ازاین‌رو او باید مهارت ارتباطی بالایی داشته باشد و بتواند علاوه‌بر معرفی محصول ویژه‌ی خود، اعتماد مشتری را برای همکاری جلب کند. کیفیت محصول و نحوه‌ی ارائه‌ی آن نمی‌تواند تضمینی صددرصد به مشتری بدهد و او بیش‌از این‌ها به اعتمادی دوسویه نیاز دارد تا بتواند بازاریاب را بپذیرد و با او قرارداد ببندد.
نکته‌ی جالب و توجه‌برانگیز آن است که کارفرماها اغلب به دنبال جذب کارشناس فروش موفق با کارایی و اثربخشی بالا هستند. اینکه فردی همیشه گرفتار و مشغول باشد اما در آخر ماه به نتیجه‌ی مطلوب نرسد، دلیل بر اثربخش بودن او نیست. او فقط در مرحله‌ی کارایی مانده است. پیتر دراکر کارایی را «انجام درست کار» و اثربخشی را «انجام کار درست» می‌نامد. به این تعریف بیشتر دقت کنید و وضعیت فعلی خود را به‌ درستی ارزیابی کنید.
درنهایت این را بدانید که کسی در کار فروش موفق‌تر است که مردم را دوست داشته باشد و مشتری‌مداری را فراموش نکند. کارشناس فروشی که در قرارهای کاری خود به دیگران برچسب‌های گوناگون بزند و آن‌ها را قضاوت کند، نمی‌تواند به موفقیت و ارتباط مؤثری با آنها دست پیدا کند و در بلندمدت و طی ارتباط‌های بیشتری که با مشتریان خود دارد به سود بیشتری هم برسد.

برگرفته از: مهمترین ویژگی های یک کارشناس فروش موفق چیست؟


برچسب: کا، کاریابی، استخدام، ایران استخدام،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۶:۳۳ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)