ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

وظایف برنامه نویس اندروید چیست؟

معرفی سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید یک شرکت آمریکایی به نام Android Inc است که در سال 2005 توسط کمپانی غول پیکر گوگل خریداری شد و دو سال بعد از آن یعنی در سال 2007 به بازار معرفی شد.
بعد از ورود این سیستم عامل به بازار و جلب توجه بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به دنبال استخدام برنامه نویس حرفه ای اندروید هستند. اما آیا برنامه نویسی اندروید تنها به نوشتن و ساختن اپلیکیشن‌ها محدود می‌شود؟ قطعا خیر و این تنها بخشی از وظایفی است که این افراد بر عهده دارند.

برنامه نویس اندروید چه وظایفی دارد؟

همچنین تمامی پروژه‌هایی که به منظور ساخت و توسعه برنامه‌های اندروید شکل می‌گیرند بخش‌های متفاوت و متنوعی دارند که این موضوع در هر شرکت هم شکل متفاوتی دارد. همین موضوع باعث می‌شود که این افراد وظایف گسترده و مختلفی بر دوش داشته باشند. ما می‌توانیم وظایف و مسئولیت‌های آن‌ها را در موارد زیر خلاصه کنیم:

طراحی و ساخت رابط کاربری و اپلیکیشن:
مطمئنا اصلی‌ترین وظیفه یک توسعه دهنده اندروید ساخت و طراحی برنامه است. این یعنی نوشتن کدهای تمیز و البته طراحی یک معماری فکر شده – از طرفی در این بین باید باگ‌ها و خطاهای احتمالی را هم در نظر بگیرد و سعی کند با رویکردهای مناسب تا حد امکان از آن‌ها دوری کند!

همکاری با دیگر اعضای تیم:
همکاری و تعامل موثر با دیگر اعضا یکی از فاکتورهای کلیدی برای به موفقیت رسیدن پروژه است. نه شما، بلکه تمامی افراد تیم باید بتوانند با مهندسین و طراحان بخش رابط کاربری، تجربه کاربری، توسعه دهندگان Back-End و … ارتباط برقرار کنند. از آن جایی که هر کدام از اعضای تیم نقش مهم و متفاوتی ایفا می‌کنند، تعامل کارآمد کلید ساخت و ارائه یک محصول عالی به حساب می‌آید.

مدیریت پایگاه داده‌ها و ساخت APIها:
به عنوان یک توسعه دهنده و برنامه نویس اندروید اکثر اوقات با پایگاه داده‌ها و APIهای خارجی زیادی سر و کار خواهید داشت. این یعنی شما باید بتوانید درک خوبی از کدهایی که توسط مهندسین دیگری نوشته شده‌اند داشته باشید. همچنین باید بتوانید خودتان هم رابط‌های API متنوعی برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها طراحی کنید.

شما می توانید برای مشاهده فرصت های شغلی استخدام شدن در یک شرکت یا مجموعه ای اینجا کلیک نمایید.

منبع: ایران استخدام


برچسب: کار، ایران استخدام، استخدام، کاریابی، برنامه نویس اندروید،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۹:۰۵ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)