ایران استخدام ایران استخدام .

ایران استخدام

مزایای کار بعد از بازنشستگی چیست؟

اهمیت کار بعد از بازنشستگی

در گذشته بازنشستگی برای بسیاری از افراد یک هدف و حتی یک آرزو بود، اما امروزه بسیاری از بازنشستگان، دوست دارند در دوران بازنشستگی نیز کار کنند.

چنانچه طبق یک نظرسنجی که در سال 2017 و توسط RAND Corporation، صورت گرفته، 40 درصد از افرادی که قبلا شاغل بودند و در دوران بازنشستگی به سر می‌بردند، اعلام کرده بودند که تمایل دارند دوباره در یک شغل فعالیت داشته باشند.

دلیل این پاسخ نیز مزایای کار بعد از بازنشستگی است.

از جمله این مزایا می‌توان به درآمد بیشتر اشاره کرد، زیرا داشتن شغل بعد از بازنشستگی، می‌تواند در حقوق بازنشستگان تاثیر گذار بوده و درآمد افراد را بیشتر کند. درآمد بیشتر، می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند.

مطلب مرتبط: اخبار حقوق بازنشستگان

علاوه بر این، سلامتی جسمی و روحی نیز در این موضوع تاثیرگذار است. کار نه تنها می‌تواند شروع بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مانند زوال عقل را به تعویق بیندازد، بلکه به افراد کمک می‌کند تا از نظر ذهنی و جسمی، سالم و جوان‌تر بمانند.

کار کردن همچنین افراد را از نظر اجتماعی فعال نگه می‌دارد و از انزوای آنها جلوگیری می‌کند. زیرا دوران بازنشستگی باعث می‌شود برخی از افراد از اجتماع دور شوند و دائم در خانه بمانند.امروزه کار در منزل برای بازنشستگان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین فعالیت دوباره در یک شغل، می‌تواند در آنها حس هدفمندی را ایجاد کند. البته داشتن کار در دوران بازنشستگی خیلی هم آسان نیست و ممکن است با محدودیت‌هایی همراه باشد.

منبع: مشاغل مناسب برای افراد مسن و بازنشسته


برچسب: کار، ایران استخدام، استخدام، استخدام بازنشسته، کاریابی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۴:۱۰ توسط:iranestekhdam موضوع: معرفي مشاغل نظرات (0)